Webinarium - Odpowiedzialność za produkt sprzedany w USA

opublikowano: lis 23, 2016, kategoria: PL

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium organizowane przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu w Nowym Jorku na temat odpowiedzialności za produkt sprzedany w Stanach Zjednoczonych.

28 listopada 2016r. (poniedziałek) godz. 15.00-16.00 (czasu polskiego)

Odpowiedzialność za produkt sprzedany w Stanach Zjednoczonych

Webinarium zawiera omówienie kwestii prawnych związanych z odpowiedzialnością za produkt, który został sprzedany amerykańskiemu konsumentowi lub przedsiębiorcy.
Przybliżone zostaną zasady wynikające z gwarancji udzielonej wprost (tzw. "express warranty") oraz w sposób dorozumiany (tzw. "implied warranty"), konsekwencje prawne płynące z tego faktu oraz sposoby, aby zmniejszyć ryzyko poniesienia odpowiedzialności w razie wady produktu.
Przedstawione oraz porównane z polskim systemem zostanie także zagadnienie odpowiedzialności za produkt niebezpieczny oraz inne możliwe sytuacje skutkujące ryzykiem poniesienia przez producenta lub dystrybutora odpowiedzialności za szkodę związaną z wadą wyrobu wprowadzonego na rynek Stanów Zjednoczonych.
Webinarium we wszystkich wskazanych kwestiach będzie przystępnie wskazywać podstawowe zasady i różnice prawne pomiędzy systemem obowiązującym w Polsce oraz w USA, a także sposoby zminimalizowania ryzyka poniesienia odpowiedzialności za produkt. Z racji tematyki jest ono głównie skierowane do eksporterów, polskich przedsiębiorców już prowadzących działalność w Stanach Zjednoczonych, a także podmiotów, które rozważają ekspansję na ten największy rynek świata.

Zarejestruj się

Ekspert:

Justyna Regan (Balcarczyk)

Amerykański adwokat, polski radca prawny w kancelarii Miller Canfield, członek grupy prawa korporacyjnego, w Polsce uzyskała tytuł doktora habilitowanego.

Moderator:

Aneta Kuczewska

Wicekonsul w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Nowym Jorku.