Nowe telefoniczne linie tematyczne w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

W celu ułatwienia kontaktu telefonicznego w najważniejszych aktualnie sprawach, od 18 marca 2020 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił trzy nowe linie tematyczne, działające pod nowymi numerami telefonów.
nr telefonu 22 290 87 01
obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły

nr telefonu 22 290 87 02
obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

nr telefonu 22 290 87 03
obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej

Obsługa telefoniczna prowadzona jest w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7:00 - 15:00.

Do dyspozycji jest cały czas ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7:00 - 18:00. Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów.