Standardy obsługi inwestora w samorzadzie.
Projekt "Standardy Obsługi Inwestora w Samorządzie"
W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 , Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.18. Wysokiej jakości usługi administracyjne, Cel szczegółowy nr 4: Doskonalenie jakości oraz monitorowanie procesu świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej został przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłoszony konkurs na wdrażanie w administracji publicznej rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze obsługi inwestora.
W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 , Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.18. Wysokiej jakości usługi administracyjne, Cel szczegółowy nr 4: Doskonalenie jakości oraz monitorowanie procesu świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej został przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłoszony konkurs na wdrażanie w administracji publicznej rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze obsługi inwestora.
4 listopada 2019 roku została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” pomiędzy Województwem Śląskim, a Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji. Projekt będzie realizowany w latach 2019-2022, a grupą docelową są jednostki samorządu terytorialnego z województwa śląskiego.
Głównym celem projektu jest zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników jst w tematykę inwestycyjną, podniesienie poziomu ich wiedzy oraz podniesienie jakości obsługi inwestora w jst województwa śląskiego. Działania zaplanowane w ramach dwóch etapów projektu obejmują następujące aspekty:
- dedykowane szkolenia dla kadry kierowniczej jst,
- specjalistyczne szkolenia dla pracowników jst,
- wizyty studyjne,
- doradztwo indywidulane,
- opracowanie filmu promującego atrakcyjność inwestycyjną jst,
- zestaw do obsługi inwestorów w trybie on-line,
- przygotowanie analizy potencjału gospodarczo-inwestycyjnego jst,
- certyfikat wdrożenia krajowych standardów obsługi inwestora.
Beneficjentem projektu jest Województwo Śląskie w partnerstwie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A.