Polska na Expo w Dubaju – kreatywność przede wszystkim!
Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która odpowiada za przygotowania związane z obecnością Polski na Expo, już dziś zaprasza do odwiedzenia polskiego pawilonu, a także do śledzenia Dnia Polskiego, który odbędzie się 7 grudnia. Hasło przewodnie, promujące Polskę na międzynarodowej arenie, brzmi „Poland. Creativity inspired by nature”.
To właśnie kreatywność zostanie zaprezentowana jako główna polska cecha – wartość, będącą źródłem sukcesu na każdej płaszczyźnie: gospodarczej, naukowej, kulturalnej, społecznej. W Dubaju Polska będzie pokazana jako kraj, którego głównym zasobem są ludzie – kreatywni, gościnni, pracowici, wykształceni, pełni energii, umiejący stawiać czoła nowym wyzwaniom, wyznaczający trendy.
„Po okresie spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią COVID-19 nadszedł już najwyższy czas na działania probiznesowe i proinnowacyjne służące wzmocnieniu rozpoznawalności polskich produktów i usług oraz budowania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie. Expo 2020 w Dubaju będzie pierwszym od ponad roku tak dużym wydarzeniem promocyjnym o zasięgu globalnym, podczas którego zaprezentujemy potencjał polskich przedsiębiorstw i przedsiębiorców” – podkreśla Jarosław Gowin, wiceprezes Rady Ministrów, minister rozwoju, pracy i technologii.
Polska przedsiębiorczość zaprezentuje się światu
„Chcielibyśmy, aby przygotowane dla przedsiębiorców wydarzenia gospodarcze i programy promocyjne realizowane w związku z naszym udziałem w Expo 2020 w Dubaju, przyczyniły się do rozwijania istniejącej już współpracy oraz do budowania nowych relacji z partnerami biznesowymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całej Zatoce Perskiej. W związku z tym na Expo planujemy prezentację Polskiej Strefy Inwestycji oraz szerokiej gamy ofert inwestycyjnych z takich obszarów polskiej gospodarki jak: odnawialne źródła energii oraz zielone technologie, branża rolno-spożywcza, poszukiwań i wydobycia węglowodorów, rozbudowy infrastruktury transportowej oraz infrastruktury wodnej, branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz, a także branża turystyczna” – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii.
Expo 2020 Dubai jest ważnym elementem promocji gospodarczej Polski, dlatego Polska Agencja Inwestycji i Handlu we współpracy z Partnerami stworzyła program gospodarczy złożony z 13 inicjatyw. Polscy przedsiębiorcy zapraszani są do udziału w Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym, programie partnerskim oraz w cyklu webinariów.
„Udział w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju ma dla nas znaczenie przede wszystkim gospodarcze. To wyjątkowa szansa na prezentację potencjału naszego kraju na Bliskim Wschodzie, który jest światowym centrum wymiany handlowej. Co więcej, chcemy, by polscy przedsiębiorcy wykorzystali nie tylko popyt wewnętrzny rynków Zatoki Perskiej, ale również całego kontynentu afrykańskiego. Już teraz obserwujemy bardzo duże zainteresowanie firm przygotowaną przez nas ofertą, a do większości inicjatyw wciąż można się zgłaszać, do czego niezmiennie zachęcam. W szczególności zapraszam na Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 6 grudnia 2021 roku w Dubaju” – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Choć pierwotne plany organizatorów pokrzyżowała pandemia koronawirusa, udało się przełożyć wydarzenie na ten rok oraz – co ważne – zachować jego stacjonarną formułę. Dzięki temu Polska będzie mogła zaprosić odwiedzających Expo do specjalnie przygotowanego na tę okazję pawilonu o powierzchni ponad 2000 m2, który jest już niemal gotowy. Dla wspólnego bezpieczeństwa oraz w trosce o zdrowie odwiedzających wystawa będzie w pełni bezdotykowa.
„Jesteśmy na ostatniej prostej przygotowań Polski do udziału w Expo 2020. Przed nami ambitne zadanie, ponieważ – co obserwujemy już teraz – program, który chcemy zaprezentować w Dubaju, wyróżnia się na tle innych państw kompleksowym podejściem do budowania marki kraju na arenie międzynarodowej. Świetny polski design, innowacyjne osiągnięcia polskiego biznesu, oferta kulturalna – ta tradycyjna i ta współczesna, a także specjalne inicjatywy dla dzieci oraz polskie smaki w restauracji Pawilonu Polski – to wszystko złoży się na wyjątkowość Pawilonu Polski, do którego już teraz serdecznie zapraszam. Warto również podkreślić, że Expo to nie tylko festiwal opowieści o poszczególnych krajach, ale przede wszystkim płaszczyzna współpracy i kreowania przyszłości” – wyjaśnia Adrian Malinowski, komisarz generalny sekcji polskiej wystawy światowej Expo 2020 w Dubaju.
Pawilon Polski został zaprojektowany przez warszawską pracownię WXCA. Ekspozycja wewnętrzna będzie uniwersalnym przekazem o Polsce – zbiorem opowieści wyróżniających Polskę i Polaków – naszą gospodarkę, kulturę i wybitne osobistości. Na pełną opowieść o Polsce składa się pięć rozdziałów, odpowiadających pięciu strefom Pawilonu Polski, które tworzą serię wynikających z siebie doświadczeń i treści. W każdej z nich przewija się zaproponowany przez organizatora Wystawy motyw mobilności – w odniesieniu do ludzi, idei, kultury czy technologii.
Najbardziej spektakularnym elementem ekspozycji będzie instalacja „Polski Stół”, która stanie się miejscem międzykulturowego spotkania oraz powitania gości Pawilonu, a jednocześnie, poprzez interaktywną, świetlną projekcję, miejscem kontaktu z językiem polskim. Instalacja „Polski stół” będzie unikalnym obiektem artystycznym, stworzonym z charakterystycznych dla naszego kraju surowców, takich jak miedź, szkło, drewno, ceramika czy włókna węglowe, przy wspólnym wysiłku polskich rzemieślników, artystów i inżynierów. Za koncepcję kreatywną i narrację ścieżki zwiedzania Pawilonu Polski odpowiada konsorcjum Science Now, Stellar Fireworks i Tellart.
Dzień Polski na Expo 2020 Dubai odbędzie się 7 grudnia 2021 roku. Poprzedzi go Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaplanowane na 6 grudnia 2021 roku.
Źródło: https://300gospodarka.pl/news/polska-expo-dubaj-kreatywnosc