Projekt Standardy Obsługi Inwestora zakończony!

Województwo Śląskie, w partnerstwie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu SA zrealizowało projekt dedykowany jednostkom samorządu terytorialnego z województwa śląskiego.

Głównym celem projektu było zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników w tematykę inwestycyjną, podniesienie poziomu ich wiedzy oraz podniesienie jakości obsługi inwestora w jst województwa śląskiego. Dodatkowym atutem projektu było zbudowanie nowych relacji z innymi gminami z regionu i instytucjami oraz wymiana doświadczeń.

Projekt był realizowany od listopada 2019 roku do września 2023 roku w dwóch etapach. W pierwszym etapie wzięło udział ponad 170 pracowników z 80 gmin naszego regionu, którzy uczestniczyli w szkoleniach pn. ABC Obsługi Inwestora w Samorządzie.

Drugi etap, tzw. wdrożeniowy, w którym wzięło udział 46 gmin, obejmował specjalistyczne szkolenia, wizyty studyjne, doradztwo indywidualne, produkcję filmu promocyjnego, zakup specjalistycznej analizy dotyczącej atrakcyjności inwestycyjnej oraz zakup zestawu do obsługi inwestora w formie on-line.

Kulminacyjnym punktem projektu była uroczysta konferencja, podczas której wręczono certyfikaty poświadczające wdrożenie standardów obsługi inwestora przedstawicielom wszystkich gmin biorących udział w II etapie projektu (więcej o konferencji TUTAJ).

Lista gmin biorących udział w  projekcie:

Bieruń

Blachownia

Brenna

Bytom

Cieszyn

Czerwionka-Leszczyny

Częstochowa

Dąbrowa Górnicza

Dąbrowa Zielona

Gaszowice

Gilowice

Godów

Gorzyce

Hażlach

Jastrzębie Zdrój

Jeleśnia

Katowice

Krzyżanowice

Lyski

Mikołów

Mstów

Mszana

Myszków

Nędza

Ogrodzieniec

Pawłowice

Pawonków

Pietrowice Wielkie

Popów

Racibórz

Radlin

Ruda Śląska

Rybnik

Rydułtowy

Świerklany

Świętochłowice

Toszek

Wilkowice

Wodzisław Śląski

Wojkowice

Woźniki

Zabrze

Zawiercie

Zbrosławice

Żarnowiec

Żory

Projekt realizowany był w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, „Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”, „Wysokiej jakości usługi administracyjne”.