Zagraniczna Misja Gospodarcza do USA – zapraszamy do udziału!
W ramach misji uczestnicy będą mieli okazję nawiązać nowe kontakty biznesowe z przedsiębiorcami ze Stanów Zjednoczonych i pogłębić swoją wiedzę na temat tamtejszego rynku.
Misja jest organizowana w ramach projektu „Promocja gospodarcza regionu oraz działania związane z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportowania” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego), oś priorytetowa: III. Konkurencyjność MŚP, działanie: 3.5 Umiędzynarodowienie gospodarki regionu, poddziałanie: 3.5.1. Promocja gospodarcza regionu.
Dlaczego Stany Zjednoczone?
Stany Zjednoczone mogą pochwalić się największą gospodarką świata, którą charakteryzuje stabilna struktura gospodarcza, polityczna i prawna. W 2022 roku Stany Zjednoczone Ameryki odpowiadały za 24,7% światowego PKB. Kraj ten oferuje niezliczone możliwości dla zagranicznych firm i inwestorów. Charakterystyczna otwartość środowiska administracyjnego oraz zminimalizowana biurokracja stanowią główną zachętę dla polskich inwestorów na rozwinięcie działalności eksportowej.
Dla kogo?
Misja adresowana jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, mających siedzibę na terenie województwa śląskiego lub mających oddział i prowadzących działalność na terenie województwa śląskiego, których profil działalności związany jest z branżami wchodzącymi w skład regionalnych inteligentnych specjalizacji województwa śląskiego, tj.: energetyką, odnawialnymi źródłami energii, przemysłem 4.0 oraz rozwiązaniami dla branży lotniczej.
Program pobytu i agenda spotkań przygotowywane są we współpracy z Departamentem Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Stanu Connecticut oraz instytucją otoczenia biznesu AdvanceCT. O dalszych szczegółach programu misji poinformujemy firmy wyłonione podczas rekrutacji.
Udział w misji jest bezpłatny dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej (w ramach pomocy de minimis).
Jak się zgłosić?
Nabór prowadzony jest na podstawie „Regulaminu naboru przedsiębiorstw na zagraniczne misje gospodarcze organizowane przez Fundusz Górnośląski S.A.”. Pełna treść Regulaminu wraz z załącznikami dostępna poniżej:
Załączniki:
Regulamin-naboru-przedsiebiorstw-na-zagraniczne-misje-gospodarcze
Zalacznik-nr-1-do-Regulaminu_Formularz-deklaracji-uczestnictwa-w-misji
Zalacznik-nr-2-do-Regulaminu_Oswiadczenie-o-otrzymanej-pomocy-de-minimis
Zalacznik-nr-3-do-Regulaminu_Formularz-de-minimis
Zalacznik-nr-4-do-Regulaminu_Porozumienie
Dokumenty zgłoszeniowe należy odesłać na adres: internacjonalizacja@fgsa.pl
Termin składania dokumentów: 7 lipca 2023 r. godz. 12.00.
W wyniku naboru wyłonionych zostanie 6 przedsiębiorstw. W ramach projektu finansowany jest udział wyłącznie jednego przedstawiciela każdego wybranego przedsiębiorstwa.
Kontakt do organizatora:
Wydział Współpracy Zagranicznej
internacjonalizacja@fgsa.pl
tel. +48 327 233 110
kom. +48 511 000 209