Akademia Internacjonalizacji - Francja.

Fundusz Górnośląski S.A. zaprasza przedsiębiorców na bezpłatne szkolenie.
grafika z tekstem informujacym o wydarzeniu.

Akademia Internacjonalizacji organizowana jest w ramach projektu “Promocja gospodarcza regionu oraz działania związane z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportowania” realizowanego przez Województwo Śląskie oraz Fundusz Górnośląski S.A. ze środków EFRR Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 3.5 Umiędzynarodowienie gospodarki regionu, Poddziałanie 3.5.1 Promocja gospodarcza regionu.

Akademia Internacjonalizacji – Francja, czyli szkolenie dla firm planujących ekspansję na rynek francuski, ma na celu przygotowanie przedsiębiorców z województwa śląskiego do nawiązania kontaktów z potencjalnymi francuskimi partnerami.

Wydarzenie odbędzie się 03.03.2022 r. w godz. 10:00-16:00.

REJESTRACJA – bit.ly/akademia-francja

PROGRAM

  9:45 – 10:00      Rejestracja uczestników
10:00 – 10:15   
Otwarcie szkolenia

10:15 – 11:00    Jak rozpocząć biznesową przygodę we Francji?
Ekspert: Agnieszka Paszkowski

11.00 – 12.00    Różnice międzykulturowe – jak skutecznie rozwijać biznes we Francji
– prelekcja ONLINE

  • wzajemne relacje Polska-Francja
  • specyfika rynku francuskiego
  • różnice kulturowe w relacjach biznesowych pomiędzy Polską, a Francją

Ekspert: Krystyna de Obaldia, dyrektor firmy konsultingowej VOCEM w Paryżu

12.00 – 12.15    Przerwa kawowa

12.15 – 13.00     Rozpoczęcie działalności na rynku zagranicznym

 Formy „wejścia” na rynek francuski w zależności od prowadzonej działalności.

  • e-commerce  
  • firmy produkcyjne i handlowe
  • firmy usługowe (usługi wykonywane na terenie Francji – branża budowlana, agencje pracy tymczasowej etc.)

 Obowiązki wynikające z obecności na rynku francuskim w przypadku:

  • zatrudnienia pracownika we Francji (RFE)
  • biuro łączności
  • agent handlowy
  • oddelegowanie pracowników do Francji
  • rejestracja oddziału/filii

Ekspert: Agnieszka Paszkowski

13.00 – 13.30    Przerwa lunchowa

13.30 – 15.45     Marketing międzynarodowy

  • co polski przedsiębiorca powinien wiedzieć? – uwarunkowania prawne, komunikacja biznesowa, marketing
  • jak prowadzić skuteczne działania marketingowe na rynku francuskim?
  • przykłady dobrych kampanii sprzedażowych i marketingowych

Ekspert: Michał Hamera

15:45 – 16.00 Jak korzystać ze wsparcia w eksporcie? Programy wsparcia w kraju i w regionie:

  • projekty FGSA
  • regionalne instytucje wsparcia eksportu
  • krajowe programy eksportowe

 Przedstawiciel Funduszu Górnośląskiego SA

16.00 Podsumowanie i zamknięcie szkolenia