Doing business in ASEAN
Województwo Łódzkie, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. oraz Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne „Doing business in ASEAN” skierowane dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą związaną z obrotem towarowym z zagranicą oraz osób planujących rozpocząć taką działalność.
Spotkanie będzie się odbywać w formule hybrydowej (online i stacjonarnie). W formularzu rejestracyjnym prosimy wybrać opcję, którą są Państwo zainteresowani.
Miejsce: Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki, Łódź, Pałac Alfreda Biedermanna, ul. Franciszkańska 1/5, aula
Rejestracja na wydarzenie: https://www.elodzkie.pl/wydarzenia/doing-business-in-asean
Program wydarzenia
8:30 – 9:00 – Rejestracja uczestników
9:00 – 9:10 – Otwarcie spotkania przez organizatorów:
- p. Agnieszkę Kurczewską, prof. UŁ, Prorektor ds. współpracy z otoczeniem UŁ oraz
- p. Dawida Mazurkiewicza, Dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
9:10 – 9:55 – Podstawowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania na rynkach ASEAN:
- Ogólna charakterystyka ASEAN: rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych, rola stereotypów w kontakcie z partnerami zagranicznymi – dr hab. Dominik Mierzejewski, prof. UŁ, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.
- Charakterystyka gospodarcza regionu Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Wietnam, Malezja, Singapur) – Mateusz Chatys, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.
09:55 – 10:10 – Przerwa kawowa
10:10 – 11:40 – Wprowadzenie w tematykę działalności handlowej z krajami grupy ASEAN:
- Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w krajach Azji Południowo-Wschodniej – Aneta Piotrowska, Konsultant w Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
- Przygotowanie firmy do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej. Pierwsze kroki w ekspansji zagranicznej – Wojciech Nowicki, Ekspert w Departamencie Partnerstwa i Komunikacji, Polska Agencja Inwestycji i handlu S.A.
- Rynek sektora spożywczego i kosmetycznego na przykładzie Wietnamu, Indonezji i Singapuru.
Dlaczego warto wybrać rynki Azji Południowo-Wschodniej?
Branże strategiczne dla polskiego eksportu, uwarunkowania prawne i gospodarcze, perspektywy i bariery.
Możliwości rozwojowe w zakresie działalności polskich firm na rynkach ASEAN. Struktura polskiego eksportu na rynkach ASEAN.
Prelegenci: - Ngan Ho Thi Hanh – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Wietnamie,
- Jacek Kołomyjec – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Indonezji,
- Maja Justyna – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze.
- Success stories: przykłady polskich firm obecnych na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, praktyczne porady polskich eksporterów na trudne czasy:
- Andrzej Jakubowski – Polish Business Club in Jakarta,
- Adrian Winiarz – Export Director, Bielenda,
- Anna Gętka – Export Manager, Bakalland,
- Beata Łakoma – Business Development Manager, Lestello.
11:30 – 12:00 – Sesja pytań i odpowiedzi
12:00 – 12:30 – Networking
Z uwagi na ograniczenia w związku ze stanem pandemii w szkoleniu stacjonarnie mogą wziąć udział nie więcej niż 32 osoby. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że zastrzegamy sobie możliwość organizacji spotkania jedynie w trybie on line.