Doing business in ASEAN

2021-12-15 (Środa)

Województwo Łódzkie, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. oraz Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne „Doing business in ASEAN” skierowane dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą związaną z obrotem towarowym z zagranicą oraz osób planujących rozpocząć taką działalność.

Spotkanie będzie się odbywać w formule hybrydowej (online i stacjonarnie). W formularzu rejestracyjnym prosimy wybrać opcję, którą są Państwo zainteresowani.

Termin: 15 grudnia 2021 roku
Miejsce: Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki, Łódź, Pałac Alfreda Biedermanna, ul. Franciszkańska 1/5, aula


Rejestracja na wydarzenie: https://www.elodzkie.pl/wydarzenia/doing-business-in-asean 

 

Program wydarzenia

8:30 – 9:00      Rejestracja uczestników
9:00 – 9:10      – Otwarcie spotkania przez organizatorów:

  • p. Agnieszkę Kurczewską, prof. UŁ, Prorektor ds. współpracy z otoczeniem UŁ oraz
  • p. Dawida Mazurkiewicza, Dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

9:10 – 9:55      – Podstawowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania na rynkach ASEAN:    

  • Ogólna charakterystyka ASEAN: rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych, rola stereotypów w kontakcie z partnerami zagranicznymi – dr hab. Dominik Mierzejewski, prof. UŁ, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.
  • Charakterystyka gospodarcza regionu Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Wietnam, Malezja, Singapur) – Mateusz Chatys, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.

09:55 – 10:10    – Przerwa kawowa
10:10 – 11:40    – Wprowadzenie w tematykę działalności handlowej z krajami grupy ASEAN:

  • Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w krajach Azji Południowo-Wschodniej – Aneta Piotrowska, Konsultant w Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
  • Przygotowanie firmy do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej. Pierwsze kroki w ekspansji zagranicznej – Wojciech Nowicki, Ekspert w Departamencie Partnerstwa i Komunikacji, Polska Agencja Inwestycji i handlu S.A.
  • Rynek sektora spożywczego i kosmetycznego na przykładzie Wietnamu, Indonezji i Singapuru.
    Dlaczego warto wybrać rynki Azji Południowo-Wschodniej?
    Branże strategiczne dla polskiego eksportu, uwarunkowania prawne i gospodarcze, perspektywy i bariery.
    Możliwości rozwojowe w zakresie działalności polskich firm na rynkach ASEAN. Struktura polskiego eksportu na rynkach ASEAN.

    Prelegenci:
    • Ngan Ho Thi Hanh –  Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Wietnamie,
    • Jacek Kołomyjec – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Indonezji,
    • Maja Justyna – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze.
  • Success stories: przykłady polskich firm obecnych na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, praktyczne porady polskich eksporterów na trudne czasy:
    • Andrzej Jakubowski – Polish Business Club in Jakarta,
    • Adrian Winiarz – Export Director, Bielenda,
    • Anna Gętka – Export Manager, Bakalland,
    • Beata Łakoma – Business Development Manager, Lestello.

11:30 – 12:00 – Sesja pytań i odpowiedzi
12:00 – 12:30 – Networking

Z uwagi na ograniczenia w związku ze stanem pandemii w szkoleniu stacjonarnie mogą wziąć udział nie więcej niż 32 osoby. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że zastrzegamy sobie możliwość organizacji spotkania jedynie w trybie on line.


Załączniki
Zaproszenie na spotkanie online Doing business in ASEAN [PDF 546,8kB]