PKP LHS operatorem połączeń transazjatyckich

Do Sławkowa dojechał pierwszy pociąg, którego operatorem była spółka PKP LHS.
pociąg, tory kolejowe fot. mat. prasowy Ministerstwa Infrastruktury
Transport był możliwy dzięki podpisanej przez spółkę umowie z China Railway International Multimodal Transport (CRIMT) na organizację międzynarodowego transportu multimodalnego w relacji Chiny – Europa – Chiny.

– Podpisanie umowy z CRIMT i pełna organizacja transportu z Chin do Polski to naturalny etap rozwoju naszej współpracy. Dzięki zdobytemu w ubiegłym roku doświadczeniu, zbudowanemu zaufaniu i ciężkiej pracy możemy teraz samodzielnie organizować przewozy i zapewnić naszym importerom i eksporterom jeszcze lepszą obsługę – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.


Od stacji Dostyk na granicy chińsko-kazachskiej PKP LHS zapewnia pełną obsługę spedycyjną, celną i terminalową. Obejmuje to między innymi przejazd pociągu przez terytorium Kazachstanu, Rosji, Ukrainy i Polski, zabezpieczenie platform szerokotorowych, przeładunek kontenerów w Dostyku oraz Sławkowie. Pierwszy pociąg zorganizowany w nowej formule dotarł do Sławkowa w 14 dni.
 

– Rozszerzenie portfela naszych usług jest wynikiem współpracy PKP LHS z Xi'an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. To właśnie ta Platforma udzieliła nam niezbędnych rekomendacji, umożliwiających współpracę z CRIMT w zakresie realizacji międzynarodowego transportu multimodalnego. Nasze strategiczne partnerstwo i coraz lepiej rozwijająca się współpraca zapewniają naszym Klientom kompleksową ofertę logistyczną na najwyższym poziomie – stwierdził Dariusz Sikora, członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS.


W ubiegłym roku spółka PKP LHS zrealizowała przewóz 40 pociągów nadanych z Chin do Sławkowa, przewożąc łącznie 3 060 TEU. Poza regularnym połączeniem z Xi’an, w grudniu 2020 r. uruchomiona została kolejna trasa z Chongqing. Brak konieczności przeładunku na granicy oraz przeznaczona do transportu towarowego linia szerokotorowa, umożliwiają osiągnięcie rekordowej prędkości przejazdu: ok. 12 dni z chińskich miast do Euroterminala Sławków. Od początku 2021 r. przewozy szerokotorową trasą z Chin do Sławkowa rozwijają się dynamicznie, a ich realizacja nie napotyka na problemy charakterystyczne dla innych dróg transportowych.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury