Akademia Internacjonalizacji – USA
Akademia Internacjonalizacji organizowana jest w ramach projektu „Promocja gospodarcza regionu oraz działania związane z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportowania” realizowanego przez Województwo Śląskie oraz Fundusz Górnośląski S.A. ze środków EFRR Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 3.5 Umiędzynarodowienie gospodarki regionu, Poddziałanie 3.5.1 Promocja gospodarcza regionu.
Akademia Internacjonalizacji – ekspansja na rynek Stanów Zjednoczonych Ameryki, ma na celu przygotowanie przedsiębiorców z województwa śląskiego do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami na rynku USA.
Wydarzenie odbędzie się 03.12.2021 r. w godz. 10:00-15:00.
ZAPISY: bit.ly/akademia-usa
Podczas szkolenia zostaną zorganizowane cztery bloki tematyczne:
- Różnice międzykulturowe
- Marketing międzynarodowy
- Rozpoczęcie działalności na rynku zagranicznym
- Jak korzystać ze wsparcia w eksporcie?
Akademia Internacjonalizacji prowadzona będzie przez ekspertów-praktyków m.in.:
Aleksander Fiszer – polsko-amerykański przedsiębiorca, działacz społeczny, mecenas i animator kultury. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz amerykańskich uczelni, Tulane University w Nowym Orleanie i CUNY w Nowym Jorku. Zawodowo związany z architekturą, współpracował z największymi nowojorskimi firmami architektonicznymi, m. in. Skidmore, Owings & Merrill LLP (SOM). Z jego usług korzystał The Port Authority of New York and New Jersey. W czasie niemieckiego prosperity w latach 90-tych pracował dla jednego z największych developerów, Jürgena Schneidera, we Frankfurcie, Monachium, Lipsku i Berlinie. Swoją europejską karierę kontynuował z sukcesami w USA. W Polsce kontynuuje zainteresowania w tej branży realizując duże projekty deweloperskie i rewitalizacyjne.
Greg Grabiec – Szef Działu Operacji Polsko-Amerykańskich w zakresie Inwestycji i Inicjatyw Gospodarczo-Technologicznych, członek USPTC w Polsce, członek zarządu UPSTC w USA. Posiada 24-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami w USA w globalnymi projektami o wartości ponad 300 000 000 USD dla korporacji, prywatnych fundacji, organizacji pozarządowych i klientów o wysokiej wartości netto. Spędził w USA ponad dziesięć lat tworząc rozwiązania w obszarach opieki zdrowotnej, biotechnologii i non-profit oraz 14 lat nadzorując strategiczne portfele inwestycyjne. Jego doświadczenie obejmuje penetrację rynku, analizę biznesową oraz strategiczne i operacyjne rozwiązania dla sektora opieki zdrowotnej, biofarmaceutyki, finansów i IT w Stanach Zjednoczonych i Europie. Gregory od 8 lat koncentruje się na łączeniu możliwości biznesowych pomiędzy rynkiem amerykańskim i polskim poprzez coaching i mentoring firm ICT.
Dr hab. Justyna Regan (Balcarczyk) – uzyskała w Polsce tytuł radcy prawnego oraz tytuł adwokata w stanie Illinois i jest starszym prawnikiem w biurze kancelarii w Chicago. Blisko współpracuje z polskimi biurami Miller Canfield. Specjalizuje się w transakcjach międzynarodowych, doradzając klientom we wszystkich sprawach związanych z działalnością gospodarczą. W szczególności zajmuje się spółkami polskimi, które prowadzą działalność w Stanach Zjednoczonych i starają się wejść na rynek amerykański. Doradza także globalnym przedsiębiorstwom działającym w Europie, zwłaszcza w Polsce, jak również podmiotom zainteresowanym prowadzeniem inwestycji za pomocą spółek powiązanych zarejestrowanych w Polsce, w formie joint ventures, bądź też handlem z Polską.
Mariusz Tomaka jest aktywnym organizatorem, współzałożycielem i liderem (CXX) wielu innowacyjnych firm elektronicznych i związanych z oprogramowaniem zlokalizowanych w Polsce, koncentrując się na rynkach międzynarodowych ze szczególnym uwzględnieniem USA. Od lat zajmuje się budowaniem struktur biznesowych, które pozwalają grupom utalentowanych inżynierów i naukowców skupiać się wokół ambitnych projektów. Specjalizuje się w budowaniu i prowadzeniu firm – od poziomu startupów do exit – skoncentrowanych na rynkach międzynarodowych. Ostatnio pełnił funkcje zarządcze w DisplayLink (PL i UK). DisplayLink zrealizował exit plan w USA o wartości 300 mln USD), Uprzednio był zaangażowany jako Area Manager – Polska w Neubloc USA, doradca zarządu – udziałowiec w ABF, i CEO Neubloc PL.